- Категория:
- Автор:Віталій Андронік
- Рейтинг:0.0/0
В Україні загальна протяжність доріг - 430 тис. км. З них 170 тис. км загального користування та 260 тис. км комунальних доріг. Дороги загального користування в Україні діляться на міжнародні, національні та місцеві, і фінансуються з держбюджету за їх ремонт відповідають облавтодори. За комунальні дороги вулиці міст та інших населених пунктів - несе відповідальність місцева влада.
Зараз фактично "Укравтодор" контролює якість ремонту і будівництво доріг через свої підрозділи. Але в держкомпанії вважають, що контролювати шляховиків стали більше з переходом на закупівлі в Prozorro. З 2017 року контроль ремонтних робіт почали передавати незалежним інженерам-консультантам по системі FIDIC. 30 грудня 2016 року прем'єр-міністр Володимир Гройсман підписав постанову про застосування системи для всіх дорожніх робіт в Україні. Контроль за стандартами FIDIC в 2017 році будуть проводити тільки при будівництві доріг, реконструкції та капітального ремонту, а з 1 березня 2018 вимога буде поширюватися і на роботи з поточного ремонту.
В обов'язки незалежного інженера-консультанта входитимуть - проведення контролю якості робіт, витрати матеріалів, контроль за усуненням дефектів. Якість доріг в містах та інших населених пунктах контролює тільки місцева влада, тому в "Укравтодорі" просять громадськість самостійно стежити за місцевими властями.Міжнародний контроль якості FIDIC відтепер є обов'язковим для здійснення технічного нагляду за ходом виконання ремонтно-будівельних робіт на українських дорогах. Замовники дорожніх робіт - служби автомобільних доріг в областях, підлеглі Укравтодору - будуть зобов'язані залучати до таких робіт інженерів-консультантів, які мають сертифікат FIDIC", - розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Варто відзначити, в 2017 році в Україні планують відремонтувати 2195 км доріг з 169 тис. км. За різними оцінками ямковість на дорогах України становить 12-18 км кв. За словами в.о. керівника "Укравтодору" Славоміра Новака, через обмежене фінансування Україна не може собі дозволити відмовитися від ямкового ремонту."FIDIC - це європейська міжнародна система, яку використовують усі країни. Але в Україні її впровадження відклали на 2018 рік. У 2017 вона може використовуватися на проектах капітальної реконструкції та будівництва, але на цей рік таких проектів немає", - відзначає глава організації "Моя дорога" Роман Хміль.
Джерело:
Читайте також
Популярні теми
Ніхто не наважився залишити свій коментар.
Будь-те першим, поділіться думкою з усіма.
Будь-те першим, поділіться думкою з усіма.