Сміла-Info

Смілянський інформаційний портал. Новини та Оголошення м. Сміла
Главное меню
У Смілянському коледжі створили міні-птахофабрику для навчання студентів

Відтепер студенти Смілянського технологічного фахового коледжу зможуть опановувати робітничі професії у двох зручних STEAM-лабораторіях. Їх було відкрито завдяки співпраці між навчальним закладом та ПрАТ «Миронівська птахофабрика». На якісне та сучасне обладнання меценатами було витрачено біля двох мільйонів гривень.

Все це у рамках реалізації проекту дуальної освіти, що вже три роки діє між коледжем та «Миронівською птахофабрикою». Зазначимо, що дуальна форма здобуття професійної освіти – це спосіб навчання, за яким теоретичний матеріал опановується в закладі з педагогом, а практичне навчання проходить на виробництві.

На Черкащині це перший приклад такого партнерства між навчальним закладом та місцевим бізнесом, розповіла директорка ПрАТ «Миронівська птахофабрика» Ольга Форостяна.

«За три роки нашої співпраці зі Смілянським технологічним фаховим коледжем до дуального навчання було долучено 60 студентів. З них наразі шість вже працює на нашому підприємстві, і вони мають кар’єрний ріст. Студенти задоволені соціальним пакетом: ми надаємо можливість безкоштовного проживання, харчування, безкоштовний проїзд на роботу, тощо», – розповіла очільниця підприємства.

За словами Ольги Форостяної, за кожним студентом на час дуального навчання закріплюється наставник, який протягом всього процесу навчання його курує.

«Нашому підприємству молодь потрібна завжди. Тому що це майбутнє, і від залучення молоді до навчання і роботи залежить розвиток економіки країни. Тому всіх студентів, що приходитимуть до нас на дуальне навчання, ми мотивуватимемо залишатися в нас працювати», – зазначила Ольга Форостяна.

Оглядаючи нові кабінети з обладнанням, директор коледжу Олександр Хоменко не приховує щирого захвату. Але при цьому зізнається – спочатку сумнівався.

«Я був трохи скептично налаштований, адже багато років і держава, і промисловість мало на нас звертали увагу. Спочатку ми готували кадри для цукрової промисловості, яка потім в Україні занепала. Для інших галузей великої потреби в спеціалістах не відчувалося. Ми роками просто навіть не знали, для кого ми готуємо фахівців. Ми готували їх, вчили, але ніхто ними не цікавився», – розповів Олександр Хоменко.

Чоловік каже, що був приємно здивований, коли представники МХП запропонували організувати дуальну форму навчання:

«Дуальне навчання – це дуже складна річ. Ми нею не займалися раніше, але знали, що це таке. Це простими словами – два вчителі на одного учня. І від того, як ставляться на виробництві до виконання учительських обов’язків, залежить половина справи. Після перших перемовин з «Миронівською птахофабрикою» ми  зрозуміли, що справа вдасться».

Директор коледжу розповів, що старим лабораторіям було вже біля 40-ка років. Навчити в них можна було лише певним класичним навичкам. Але стосовно глибинного освоєння спеціальностей – для практичного навчання не було нічого.

«Ми розказували, пояснювали на пальцях. А вже на виробництві молодь отримувала практичні знання. Тепер маємо можливість показувати певні процеси прямо у коледжі. Після навчання тут наші студенти на «Миронівській птахофабриці» зможуть почувати себе абсолютно по-іншому. Бо, чесно кажучи, перші студенти, потрапивши на птахофабрику і побачивши їхнє обладнання, почували себе, як кажуть, «бідними родичами». Більше цього не буде, адже обладнання в коледжі і на підприємстві – практично ідентичне, лише масштаби інші», – розповів директор навчального закладу.

Дуальна освіта – це своєрідна співпраця між навчальним закладом, бізнесом та студентами, переконана керівниця відділу професійного навчання Центру розвитку персоналу МХП Олена Азєєва.

«Коли є така тристороння взаємодія, то здобувачі освіти будуть розуміти, навіщо вони здобувають цей фах, де вони можуть реалізувати цей досвід і де вони зможуть розпочати свій кар’єрний шлях. І це означає, що студенти, які пройшли таке навчання, залишатимуться в Україні, будуть відбудовувати країну, розвивати її економіку і, що важливо, при цьому працюватимуть за фахом. Окрім Черкащини, дуальна освіта впроваджена ще й на Вінничині з Ладижинським фаховим коледжем. Разом з Смілянським коледжем ці два навчальні заклади увійшли в пілотний проект щодо реалізації цієї форми здобуття освіти. Вибір навчальних закладів є невипадковим, адже вони розташовані в тих регіонах, де є наше виробництво», – повідомила Олена Азєєва.

Сьогодні у коледжі було відкрито дві лабораторії. Перша лабораторія обладнана для студентів, які будуть вивчати автоматизовані системи керування виробництвом, інша лабораторія – для механіків. В них є стенди, обладнані повністю автоматизованими системами керування, є навіть міні-пташник, підключивши який студенти можуть керувати і подачею корму, води, температурним режимом, вентиляцією тощо.

«Ми встановили обладнання, яке у нас діє на виробництві з тими технічними процесами, які також є у нас. Можна сказати, що це міні «Миронівська птахофабрика», – розповіла Олена Азєєва.

«Для студентів нові лабораторії дають можливість здобувати практичні навички відразу в навчальному закладі. Тобто до виробництва вони вже прийдуть підготовлені до роботи», – розповів колишній студент Владислав Мартинюк, який залишився працювати на «Миронівській птахофабриці».

Ще один випускник Смілянського технологічного фахового коледжу, а нині міський голова Сміли Сергій Ананко зазначив, що такого обладнання, яким відтепер можуть користуватися студенти, не мають і деякі підприємства. Очільник міста висловив свою вдячність меценатам, а також висловив сподівання на продовження партнерства з ПрАТ «Миронівська птахофабрика» та МХП загалом.

Варвара Горова

Популярні теми

Публікації

11.09.2018, 08:01
Конкурентоспроможність людей з інвалідністю на ринку праці АБО Умови їх працевлаштування та обов’язки роботодавців
06.09.2018, 08:21
Безкоштовні ліки в лікарні: що потрібно знати
10.09.2018, 08:35
Чи має інвалід право на безоплатний проїзд, пояснив ВС
12.09.2018, 08:13
Як батькам контролювати закупівлі шкіл
Ніхто не наважився залишити свій коментар.
Будь-те першим, поділіться думкою з усіма.
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]