- Категория:
- Автор:Сергій Мошенський
- Рейтинг:5.0/1
Прийом громадян проводиться щоденно з понеділка по четвер з 9.00 – 17.00.
Тож про роботу Державного реєстратора в регіоні з Олексієм Андрійовичем поговорив Сергій Мошенський.
- Олексію Андрійовичу, скажіть, будьласка, які основні аспекти діяльності державного реєстратора?
- Основною рисою професійної діяльності державного реєстратора прав на нерухоме майно є те, що будучи державним службовцем, на його діяльність поширюється спеціально – дозвільний метод регулювання, тобто він може робити лише те, що прямо дозволено законом, у зв’язку з чим його можливості зі встановлення юридичних фактів, у тому числі встановлення глибини та якості такого встановлення, визначаються відповідними положеннями закону та підзаконних нормативно – правових актів.
Крім того, Закон встановлює досить сильні гарантії діяльності державного реєстратора прав на нерухоме майно, які схожі на гарантії діяльності судді. Так, норма Закону встановлює, що державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав, або відмову в такій реєстрації. Втручанні в будь – яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об’єднань у діяльності державного реєстратора, пов’язану з проведенням державної реєстрації прав, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно законом, що надає державному реєстратору імунітет і захист від зовнішнього впливу при виконанні ним своїх службових обов’язків.
- Які права підлягають державній реєстрації?
- Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відповідно ст.4 Закону Державній реєстрації прав підлягають:
1) право власності;
2) речові права, похідні від права власності:
право користування (сервітут);
право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис);
право забудови земельної ділянки (суперфіцій);
право господарського відання; право оперативного управління;
право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки;
право користування (найму, оренди) будівлею або іншою капітальною спорудою (їх окремою частиною), що виникає на підставі договору найму (оренди) будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки;
іпотека;
право довірчої власності;
інші речові права відповідно до закону;
3) право власності на об’єкт незавершеного будівництва;
У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об’єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.
- Які документи потрібно надати для державної реєстрації?
- Перелік документів необхідний для відповідної реєстрації того чи іншого об’єкта нерухомого майна, визначений Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Цей перелік наявний на інформаційній дошці державного реєстратора. Державний реєстратор у силу свого правового статусу не може сліпо слідкувати документам тих органів, які їх видали. За нього несе відповідальність держава, а тому він повинен робити все в межах його компетенції для того, щоб надати учасникам обороту нерухомості державні гарантії охорони та захисту їх прав на нерухомість. Ця обставина, у свою чергу, має позитивно впливати на весь оборот нерухомості й захищеність прав його учасників, оскільки мінімізує ризики державної реєстрації прав на нерухоме майно або їх обтяжень з помилками. Водночас для проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно або їх обтяжень державному реєстратору необхідно дослідити документи на наявність основних реквізитів, додержання форми та змісту, що вимагає чинне законодавство. Державний реєстратор повинен володіти знаннями у сфері документообігу різних державних органів та органів місцевого самоврядування й знати вимоги, які ставляться, зокрема, до форми та змісту судових рішень, свідоцтв про право власності, свідоцтв про право на спадщину та інших нотаріально посвідчених документів тощо.
На закінчення хотілося б додати, що адміністративний збір за здійснення реєстрації надходить в бюджет громади.
- За рік вашої діяльності, вже можна зробити який підсумок в роботі?
- На сьогодні прийнято і зареєстровано близько 1,5 тисяч прав власності та іншого речового права. Із створенням Ротмістрівської об’єднаної територіальної громади навколишній сіл Куцівки, Мельниківки, Ковалихи, нас очікує багато роботи по захисту прав кожного громадянина села, громади, України. Та я працюю для людей по закону, і стою на сторожі Закону.
Читайте також
Популярні теми
Ніхто не наважився залишити свій коментар.
Будь-те першим, поділіться думкою з усіма.
Будь-те першим, поділіться думкою з усіма.